|
|
Autor |
Wiadomość |
pluto
Administrator
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łobodno Płeć: Chłopak
|
Wysłany: Wto 8:39, 21 Lip 2009 Temat postu: Piaggio Zip II [tuning projekt] |
|
|
Siemka Panowie
Chciałem Wam przedstawić mój "motór". Pojazd marki Piaggio, model Zip II, rok produkcji 2001, rok rejestracji 2002. Pojemność - seryjnie 50ccm, moc 4.3 KM, prędkość max - 45 z blokada, 70 bez blokad. Koła malutkie, tylko 10''. Narazie bez zdjęć. Zdjęcia zrobie, jak skuter będzie znów sprawny.
Zmiany:
a) wizualizacja
Nie inwestuje w wizualizację, wolę żeby skuter nie wyglądał, ale za to brał innych lekko i bez problemu. Jak ktoś widzi porządnie zrobiony skuter, to może spodziewać się po nim wiele. Jak ktoś widzi średni, to nie myśli nawet, że max prędkość to 115km/h Ale, nie myślcie, że brak jakichkolwiek zmian w wyglądzie.
1. Dość istotna, zmiana koloru na czarny metallic z palety VW.
2. Usunięcie wszelkich naklejek, emblematów i tego typu szpetnych elementów. Zaszpachlowanie dziur po nich.
3. Nowe naklejki na przodzie skutera - Stage6 i Polini i na tyle wlepki Częstochowskiego Klubu Skuterowego. (Dodają mi jakieś 8KM )
4. Polerka klamek hamulcowych.
5. Pomalowanie "tablicy rozdzielczej".
b) mechanika
Jak pisałem wyżej, dla mnie najważniejsze są osiągi, dlatego sporo pieniędzy zainwestowałem w tuning silnika. Szczegóły niżej:
1. Cylinder Malossi MHR Replica 70 ccm
2. Sportowy wał korbowy Top Racing Evolution II
3. Układ wydechowy, bez tłumików, Stage 6 Pro Replica
4. Wariator Hebo NG
5. Stożkowy filtr powietrza Polini Air Box
6. Dysza głowna 105 (okazała się główną przyczyną defektu tłoka - za mała. Będzie 120.)
7. Rolki, sprężynki - regulacja.
Ogólna moc szacowana na 15-16KM. Maksymalna moc, jaką można wyciągnąć z tego cylindra to 18.7KM. Ja mam dość restrykcyjny układ wydechowy, w każdym razie klase niżej niż cylinder. Musiałby być wydech całkowicie przelotowy, jednakże wtedy byłoby jeszcze głośniej i mógłbym stracić dowód rejestracyjny w razie kontroli policji. (Z reszta juz teraz moge.. )
Od dość długiego już czasu skuter znów jest nieużywany z powody defekty tłoka, który został przetopiony. Gładź cylindra nawet nie ruszona, więc wystarczy sama zmiana tłoka - brak mobilizacji. W każdym razie już zamówiłem sobie kolejke u mojego mechanika. Po naprawieniu Piaggio będzie do sprzedania. 5476843 - pod tym moim numerem GG więcej informacji.
Za pomoc w robieniu skutera dziękuje:
Lakiernik - Boniek Lada - sporo mnie nauczył, ładnie pomalował.
Mechanicy - Patryk Puchała - gruby; Rafał Różański - M.A.N.I.E.K. - złożyli silnik
Elektromechanik - Irek Polak - doprowadził układ elektryczny do stanu używalności.
Michał Stemplewski - Fajka, za rady i pomoc.
I wszystkim innym o których zapomniałem, a którzy służyli pomocą.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pluto dnia Wto 8:48, 21 Lip 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Fajka70
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łobodno Płeć: Chłopak
|
Wysłany: Pią 13:08, 24 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Widać że kasy w piździka nie szkoda i dobrze ale ja bym dodał,że tłumik nie musi być głośny. W razie czego służe pomocą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pluto
Administrator
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łobodno Płeć: Chłopak
|
Wysłany: Nie 9:29, 26 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Fajka, owszem, musiałby być bo mam na myśli całkowicie przelotowy, bez żadnych komór tłumiących. Chyba, że wydam 1000 zł na wydech, który będzie pasował z cylindrem. Ale to też jest typowo wyścigowy wydech i jest za głośny.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pluto dnia Nie 9:30, 26 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fajka70
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łobodno Płeć: Chłopak
|
Wysłany: Nie 16:00, 26 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
1000zł za wydech stary.... konstruujesz "spawaka" i jest to najoptymalniejszy tłumik dla tego moto Szukasz parametrów tego drogiego wydechu, wrzucasz w odpowiedni program, projektujesz kształt wydechu wg. własnego uznania(zmieniasz kąty stożków itp) zapisujesz to gdzieś na dysku i wysyłasz do firmy, gdzie laserowo tną blachę. Podajesz im grubość blachy, z jakiej ma to być powycinane, robisz wpłatę na konto za materiał i cięcie(max120zł) i po kilku dniach otrzymujesz kurierem blachę z paragonem, udajesz się do firmy ślusarskiej,mówisz o co chodzi oni wyginają blachę, spawają tig-iem, gładzą spaw, ty poprawiasz w domu na lustro i albo lakier, albo polerka Jak chcesz mieć całkowicie przelotowy, ściągnij końcówkę i po bólu wydech by cię wyniósł 200zł max
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel &
Programosy
|